
Jesi li znala? Manje poklona za Božić djecu čini sretnijom

Ovo je scenarij koji je mnogima od nas previše poznat. Provodimo tjedne, ako ne i mjesece, pažljivo razmišljajući i birajući što će biti primjereni dobi, intelektualno poticajni, uzbudljivi, iznenađujući i savršeni božićni pokloni za našu djecu, predviđajući želje njihova srca - i naše.
Tjednima prije Božića sve vrijeme i novac troše se na kupnju za njih. Mislimo da smo gotovi, a onda nas još jedna inspiracija, zahtjev ili trendi 'must have' vraća u trgovački centar ili na laptop kako bismo zadovoljili još jedan impuls. A onda još jedan, jer, zašto ne, Božić je samo jednom na godinu i mi smo raspoloženi, a naša djeca zaslužuju biti sretna.
Božićno jutro stiže i tjedni iščekivanja konačno su ispunjeni u naletu vrpci, ukrasnog papira i uzbuđenja. Bučno je, ima smijeha, vrištanja, a ponekad i suza. I sve je dobro… neko vrijeme.
Ali novitet se istroši i s najsavršenijih darova, a ubrzo se mnogi zaborave s toliko drugih s kojima se djeca mogu igrati ako se nešto pokaže da nije tako zabavno ili zanimljivo kao što se reklamira. Naša djeca se dosađuju…u kući punoj igračaka.
Svi se nakon toga osjećamo malo praznije i pitamo se je li sve ovo vrijedilo?
Većina nas živi u uvjerenju da je pokazatelj sretne djece na božićno jutro božićno drvce ispod kojeg je puno poklona. No, postoji mnogo dokaza koji upućuju na to da davanje djeci puno igračaka ima suprotan željeni učinak - djeca su zapravo manje sretna.
Istina, djeci je potrebno puno kvalitetne igre da bi se u potpunosti razvila. Istraživanja kažu da kroz igru djeca uče tumačiti svijet oko sebe, pospješujući razvoj svojih kognitivnih, emocionalnih, društvenih i fizičkih vještina, a usput i pozitivno utječe na zdravlje i dobrobit. Osim toga, učenje temeljeno na igri priprema djecu za akademsku spremnost i uspjeh, stoga je važno optimizirati okruženje u kojem se djeca igraju.
U nedavnoj studiji na Sveučilištu Toledo iz Ohija, istraživači su postavili hipotezu da
Kada su dobili samo četiri igračke za igru, mališani su se
Ali - pozadina ove teme puno je opširnija. Istraživanja su pokazala da
Zabrinuti o navikama ovisnosti koje mogu početi rano u djetinjstvu, željeli su pokazati da se djeca mogu veselo i kreativno igrati kada se ne 'utapaju' u silnim igračkama.
Friedrich-Engels-Bogen, jedan od vrtića koji je sudjelovao u projektu, u sljedeća tri mjeseca djeci je umjesto igračaka ponudio prostor i vrijeme da upoznaju sebe, a budući da ih nisu usmjeravali odgojitelji ili igračke, djeca su morala pronaći nove načine kako svladati svoj dan na individualan način.
Prepuštena sama sebi, djeca su izmišljala svoje igre i sama odlučila što im je činiti. Odgojiteljica iz vrtića otkrila je da, nakon što se djeca prilagode, njihova igra postaje daleko kreativnija i društvenija.
Osim toga, otkrila je odgojiteljica, koncentracijske vještine djece su se uvelike poboljšale, posebno pri crtanju i slikanju.
Studija Claire Lerner, istraživačice razvoja djetinjstva podvlači teoriju da se djeca ne igraju i ne razvijaju pravilno jer im se daje previše igračaka.
Njezine zaključke potvrđuje i Michael Malone, profesor ranog odgoja i obrazovanja na Sveučilištu Cincinnati, koji je otkrio da roditelji trebaju pažljivo upravljati pristupom svoje djece igračkama.
Koliko igračaka je previše igračaka?
Stručnjaci oklijevaju iznositi broj igračaka koje bi djeca trebala imati, ali studija marketinških istraživača Bjorklunda i Bjorklunda pokazuje da je manje igračaka ipak najbolje. U njihovoj studiji, 24 mališana su se 10 minuta slobodno igrali s tri, 12 ili 21 igračkom. Otkrili su da su se mališani dulje igrali s tri igračke nego s 12 ili 21 igračkom, što implicira da je
U svojoj knjizi ClutterFree with Kids, autor Joshua Becker podržava koncept da je manje igračaka bolje za djecu. Becker ponavlja uvjerenje da igraonice i vrtići s manje igračaka potiču kreativnost, pomažu u razvoju pažnje i uče djecu o brizi o svojim stvarima.
Upravo je on u svojoj knjizi otkrio nekoliko najvažnijih prednosti kada djeca imaju manje igračaka. Provjeri ih sve u nastavku.
Djeca imaju bolje socijalne vještine
Djeca uče razvijati svoje odnose, a studije su povezale prijateljstva iz djetinjstva s većim akademskim i društvenim uspjehom tijekom odrasle dobi.
Djeca uče bolje brinuti o stvarima
Kada djeca imaju previše igračaka, obično se brinu o njima i manje ih cijene jer uvijek postoji još jedna u kutiji za igračke.
Djeca provode više vremena čitajući, pišući i stvarajući umjetnost
Manje igračaka daje djeci prostor da zavole knjige i općenito otkriju i razviju svoje talente.
Djeca postaju snalažljivija
Uz samo materijale pri ruci, djeca uče rješavati probleme - što je zapravo vještina s neograničenim potencijalom.
Djeca se manje svađaju jedni s drugima
Nova igračka u dječjim odnosima još je jedan razlog za uspostavljanje teritorija između djece. Ali djeca s manje igračaka primorana su više dijeliti i surađivati.
Djeca se uče ustrajnosti
Djeca s previše igračaka prebrzo odustaju od igračke koja im predstavlja izazov, zamjenjujući je drugom, lakšom. U tom procesu gube priliku da se nauče strpljenju i odlučnosti.
Djeca postaju manje sebična
Djeca koja dobiju sve što žele vjeruju da mogu imati sve što žele, postavljajući ton za razvoj nesretnijeg i nezdravijeg načina života.
Djeca više izlaze van
Djeca s manje igračaka traže zabavu na otvorenom i uče cijeniti prirodu, pa je veća vjerojatnost da će vježbati, što rezultira zdravijim i sretnijim tijelima.

Horoskop za nedjelju: Rakovi provjerite financije, blizanci će se družiti

Kaftan – ljetni klasik koji ovog ljeta nosimo i u gradskim kombinacijama

Imamo ideju za savršenu ljetnu frizuru, treba vam samo marama
