

U četvrtak, 26. ožujka, je u Jadran filmu započeo Schwarzkopf Cro A Porter. Ove sezone poseban, u znaku broja 25. Iako iz sezone u sezonu divnim kreativnim riješenjima oduševljava publiku, ove sezone kreativni tim Schwarzkopf Cro A Portera na čelu s Viktorom Dragom, ponovo je ostavio publiku bez daha. Scenografija svedena na minimalizam, ali s druge strane tako masivna i moćna, 12 dizajnera, svaki sa različitim načinom prezentiranja te izniman broj poznatih osoba rezime su prve večeri najpoznatijeg modnog događanja u regiji.
Jubilarno izdanje Schwarzkopf Cro A Portera otvorila je Matija Vuica kolekcijom LUNA(R). Matija je ovu kolekciju osmišljavala slušajući tek nastali album instrumentalne glabne Jurice Popovića - LUNAR, po kojem je i nazvana kolekcija. Lunar je Matiju odveo u svijet snažnih boja (koje rijetko koristi), čistih linija i nekih novih konstrukcija koje istovremeno skulpturalno iscrtavaju ženu – Lunu, ali u kontrastu sa mekim linijama svile koje kao da cure u slapovima sa bokova, sa grudi, tvoreći valove tonirajućih boja. Valovi se provlaće kroz cijelu kolekciju kako u pripijenim tako i u raskošnim varijantama dugih haljina, baš kao što život teće u valovima uspona i padova. Manekenke koje su se za ovu reviju okupile još jedanput, već su ispisale svoju životnu putanju i postale, neke supruge, neke majke a neke uspješne poslovne žene, ali sve su zadržale gordost, radost i ljepotu poput Božice Lune. Kroz atmosferu instrumentalne glazbe "Lunara", koji je premijerno izveden sinoć na Schwarzkopf Cro A Porteru, Matijine Lune ispisale su svoje nove živote. Morana Paj, Josipa Janković, Nives Vinčić, Diana Šimunić, Martina Majcenović, Lina Jurašić samo su dio nekadašnjih manekenki koje su sinoć nosile Matijinu reviju.
Inspirirana povijesno ljubavnom pričom, Katarina Džale predstavila je kolekciju kombiniranu s detaljima iz neke davne prošlosti, modnu reinkarnaciju lepršavih, ženstvenih haljina tridesetih godina.
Nakon što je pokorila dobar dio svjetskog modnog tržišta, od USA, zatim zemlje Europske unije, zemlje Bliskog istoka i sjeverne Afrike do zemalja bivšeg Sovjetskog saveza, XD Xenija Dizajn prikazala je na Schwarzkopf Cro A Porteru kolekciju u kojoj je najznačajnija karakteristika inteligentna odjeća koja funkcionira u XD-dimenziji bez predznaka spola, godina i geografskog polozaja Svaki komad za sebe moze biti dio ženskog ili muškog individualnog pristupa osebujnog odijevanja. Kolekcija sadržava dosta kaputa i prsluka na kapute koji se kombiniraju ovisno o vanjskoj temperaturi ili podneblju. Tkanine su mekane, podatne, udobne, voluminozne ili transparentne u kontrastu.
Nakon pauze uslijedio je novi blok revija, a svojom revijom oduševili su novi, mladi dizajneri Kliskinic//Sabaric. Antimoda, mjesto na kojem odjeća prestaje izražavati išta osobno, poslužila je kao ishodište kolekcije ovom talentiranom dvojcu. Proglašeni najboljim dizajnerima 2014. godine, ovu zapravo apstraktnu ideju pretočili su u konkretnu, nosivu odjeću koja nudi vrlo lukav spoj. Iz nečeg što je u suštini pristup svojstven avangardi nastaje ready-to-wear, moda s punim smislom tek na živom tijelu i ulici. Igra dualnosti tu ne prestaje. Kolekcija je unisex, i muška i ženska, kao što su kute ili uniforme. A dvojnost u ovoj njihovoj drugoj kolekciji ide do samog kraja, Tomislav Kliškinić i Marko Šabarić dvojica su pojedinaca, zapravo vrlo različitih karaktera i talenata, a opet tako uspješno spojenih - u modi.
Već prvom kolekcijom prikazanom na Cro A Porteru Tomislav Bahorić katapultiran je u dizajnerske zvijezde. Od prvog pojavljivanja njegov Spirit živi i pomiče granice muškog odjevanja i tako već 10 sezona. 10. jubilarna kolekcija na jubilarnom Schwarzkopf Cro A Porteru samim time zatvara jedan krug CIRCLE, koji se kao lajt motiv pojavljuje u ovoj avangardnoj priči. Prepoznatljiv rukopis Tomislava Bahorića ima snažan prizvuk i po prvi put propituje odnose prirodnih materijala i popularnog pvc-a. Rezultat je neodoljiv, monokromatizam je razbijen staklenim elementima te komadi dobijaju ljetnu lakoću, a dekonstrukcija i asimetrija i ovdje dobijaju novi predznak.
Etna Maar je predstavila kolekciju Bright black hole. Modeli su ležerni, duge haljine, suknje, hlače, sve u kombinaciji sa voluminoznim jaknama zahtjevne konstrukcije i naravno pletivima efektne pređe u bojama raspadajućih zvijezda prije nego se pretvore u crnu rupu.
Još jedna nova dizajnerica ove sezone, Iva Karačić, prikazala je kolekciju koja je kombinacija čistih formi sa detaljima slojevitosti, asimetrije koja daje neku opuštenost i ženu odijeva slobodnu u pokretu.
Vedrana Mastela inspiraciju pronalazii u rock feminizmu, ženskim bandama, a koristi crnu, sivu, tamnoplavu, te tamni traper sa elementima u crvenoj i svjetlo rozoj i ručno vezenim detaljima.
Prvu večer zatvorio je Boris Pavlin čija je revija započela mini dokumentarcem o njegovom radu. Kolekcija je spoj čvrstih, geometrijskih linija koje koketiraju sa elementima kolonijalnog militarizma te floralnih oblika i tekstura koje djeluju u potpunosti organski. Spoj je to viktorijanskog zapada sa divljom neistraženom prirodom istoka. Koža i metal suoćeni s nježnošću najdelikatnije izvezene svile gube svoju uvriježenu strogoću i postaju sasvim novi odjevni medij. Tisuće delikatnih svilenih latica protkanih perlicama čine mozaik pastelnih boja od kojih su satkane večernje haljine, dok je inovativna dekonstrukcija klasičnih "muških" krojeva u sirovim, teksturiranim svilama prenesena na žensko tijelo te čini okosnicu dnevnog dijela kolekcije. Ova kolekcija put je kroz divlju, neistraženu prirodu nekadašnjih kolonija, a žena koja ju nosi suvremena je Mary Kingsley. Neustrašiva, nekonvencionalna, drugačija.
Drugu večer otvorilo je Nebo kolekcijom "The Magic Garden" koja odaje počast Nebo haljinama koje smo najviše voljeli svih ovih godina. Silueta je kao i uvijek izrazito ženstvena, sa duhom nostalgije za glamuroznim ikonama iz sedamdesetih godina. Svijet Neba je fluidan, satkan od svile, satena, čipke i tila. Esencija ženstvenosti izražena je kroz sklupturalne oblike, ručne tehnike drapiranja tkanine kreirajući tako siluetu koja omogućava punu slobodu pokreta, dok s druge strane saten i svila miluju tijelo ne otkrivajući previše oku promatrača.
Iznimno ženstvenu kolekciju s naglaskom na žensko tijelo predstavila je Yuniku. Vatrene boje crvena i narančasta ublažene su sivom a materijal je mekan, lepršav i stegnut krutim kožnim remenjem.
Posljedna revija prvog dijela završne večeri bila je ona brenda Lokomotiva. U novoj kolekciji Lokomotiva djevojka je pokazala karakter i otkrila svoju buntovnu stranu, ali se pritom nije odrekla svoje ženstvenosti i profinjenosti. Ona je pomalo nestašna punkerica, odijevena u crno, sa osvježavajućim primjesama tirkizne, žute i mint zelene u kontrastu sa mirnim puderastim tonovima. Od materijala su korišteni eko - koža, svileni organdi, žoržet i til. Poigrali su se malo tehnikom plisiranja, različitim teksturama materijala, a veliki plus ove vrlo svježe i moderne kolekcije je što se većina modela može nositi tokom cijele godine.
Jelena Holec još je jedno novo ime na listi Cro A Porter-ovih dizajnera. Fanatizam prirodnog i gotovo manijakalno izbjegavanje glatke površine bili su referenca za konstrukcijska rješenja, usmjerenja, rezove i siluete odjevnih predmeta. Koristeći fragmente uporabnih predmeta, nakita, zgrada, pa i cijelih gradova Jelena je dizajnirala svoje uzorke tekstila. Sam način dupliciranja, seciranja i poslagivanja uzoraka dodatno akcentira liniju ženskog tijela. Živopisnom koloritu sa naglaskom na tangerina narančastu, aqua plavu i neon žutu suprotstavljaju se uzorci u tonskoj skali ne boja, a čvrstim poligonalnim konstrukcijskim formama meko drapiranje transparentnih odjevnih predmeta.
Twins by Begović & Štimac prikazali su kolekciju u kojoj se žena osjeća snažno, ženstveno i jako sexy. Za Twinse modna nije samo odjeća, moda je zapravo sanjati fantaziju. Begović i Štimac rade na individualnosti svakog komada koji se uklapa u cjelinu. Svi komadi su im jednako bitni, posebni i reprezentativni svaki sam za sebe a sve ostalo ovisi o promatraću. Među paletom materijala nalazi se prava bojana koža, špaga i perje, đavolja koža, traper i još par materijala koji su odabrani zbog svog snažnog printa.
U svojoj novoj kolekciji IVANMAN prelazilazi konvencije i pokazuje autentičnu svojstvenost i inovativnu hrabrost. Obećavajuća kombinacija klasične i sportske note dokazuje svoju nosivost tradicionalnim volumenima i formama, ali istovremeno sa jakim naglašenim bojama prkosi svakodnevnom. Ljubičasta, fasete magente i tamne bež su kombinirane sa zelenom bojom igličastog drveća i „spaljenom“ narančastom. Crna boja stvara smirenije momente i doprinosi balansu. Rezimirajući, kolekcija AW 2015/16 IVANMAN poigrava se kombinacijom razrađene muške i sportske odjeće, radi se stilskoj neusklađenosti posebne vrste, jer da, namjera je da iritira i intrigira. Često ironičan i drugačiji od drugih, Ivan traga za novitetima i aktualnim potrebama - radost i hrabrost!
Dizajnere Schwarzkopf Cro A Portera prvi dan su došle podržati brojne javne ličnosti kao što su Severina, Anja Šovagović, Senka Bulić, Nada Roko, Nenad Korkut, Tihana Harapin Zalepugin, Alka Vuica, Elizabeta Gojan, Ivana Vrdoljak Vanna, Sanja Doležal, Lana Biondić, Maja Šuput, Miran Kurspahić, Korana Gvozdić, Eduard Bočkai, Danijela Martinović, Doris Pinčić, Ivan Herceg, Edita Misirić, Lana i Luka Lokomotiva, Jura Stublić, Martina Podgorski, Sara Renar, Alen Hržica, Ivana Delač Đolo, Nina Slamić Gudeljević, Teo Perić, Sonja Lamut, Marija i Jurica Pirić, Vlatka Pokos i mnogi drugi.