
Razumijete li svoje sugovornike na poslu?

Kada vam neka osoba priča, slušate li ju zaista s razumijevanjem? Naime, postoji velika razlika između samog slušanja nečijih riječi i razumijevanja tih riječi jer sluh i samo slušanje je fizička sposobnost, a slušanje s razumijevanjem je mentalna sposobnost. Upravo ova druga sposobnost je ona koja se sve više cijeni u poslovnom svijetu.
Predrasude – prema nekoj osobi mogu vam gotovo potpuno poremetiti cijelo viđenje situacije i većina stvari što će vam ona reći ostati će samo šum u kanalu. Riješite se bilo kakvih predrasuda.
Razlike u govoru ili naglasci – svaka zemlja ima svoje jezične specifičnosti koje na kraju mogu stvoriti problem u svakodnevnoj komunikaciji, što pak može dovesti i do većih problema.
Buka – određeno okruženje u kojem se nalazite i pokušate uspostaviti komunikaciju, bilo da je to ured ili bilo koja lokacija, mogu vam otežati razumijevanje osobe s kojom pričate.
Briga, strah i ljutnja – spomenute emocije mogu biti toliko intenzivne i isprepletene da nećete biti u stanju procesuirati bilo što vam netko govorio. Emocije će stvarati šumove u kanalu.
Premalo pažnje i koncentracije – ono što je ponekad jedan od najvećih problema kod radnih ljudi je manjak koncentracije, što pak dovodi do površne komunikacije i prema tome razumijevanja.
Bolje ćete razumjeti poslovne zadatke i što se očekuje od vas
Lakše ćete surađivati s kolegama, nadređenima i klijentima
Lakše ćete pružiti nekome pomoć i podršku u poslu
Lakše ćete snaći i raditi timski
Lakše ćete riješiti probleme s kolegama, nadređenima i klijentima
Lakše ćete doći do traženih odgovora
Lakše ćete naći pravi smisao ono što vam drugi govore
Ne prekidajte kontakt očiju
Ne prekidajte sugovornika
Sjedite mirno
Lagano kimajte glavom
Nagnite se prema sugovorniku
Ponavljajte sve ove instrukcije i pitajte prikladno pitanjem kada sugovornik završi s pričanjem
(vam)